عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
تاریخ : یک شنبه 15 مهر 1398
بازدید : 7
نویسنده : علی احمدی

رزرو از قبل در طول روزهای شلوغ

همان طور که گفته شد زمان های خاصی از سال وجود دارد که ترکیه با بازدید کنندگان پر می شود. اگر دوست دارید در این دوره از کشور بازدید کنید باید برنامه ریزی های بسیار خوبی را در پیش بگیرید. بنابراین حتماً برای ویزای خود اقدام کنید و تمام تنظیمات سفر را از قبل انجام دهید. برای جلوگیری از هرگونه مشکلی پیش از رسیدن به مقصد باید از قبل محل اقامت خود را نیز رزرو کنید.

تعطیلات رسمی را بشناسید

نکته دیگری که باید از آن آگاهی داشت تعطیلاتی است که معمولاً در ترکیه هست. به خاطر داشته باشید در این مدت شهرها کمتر شلوغ خواهند بود. این ممکن است به این دلیل باشد که اصناف یا بسته هستند یا فقط فعالیت محدودی انجام می دهند. بنابراین ممکن است شما در چنین روزهایی تمایل به سفر نداشته باشید زیرا کارهای کمتری را می توانید انجام دهید.

ارز را آماده کنید

جنبه مهم دیگری که باید در مورد آن بدانید ارز است. قبل از ورود به ترکیه مطمئن شوید که همیشه پوندهای خود را به لیر تبدیل کردید، زیرا احتمال وجود دارد که سریعاً بخواهید برای موارد خاص پول بپردازید. در عین حال باید این نکته را به یاد داشته باشید که مقداری ارز محلی در دست داشته باشید.

اکنون می توانید ماشین های خودپرداز را به راحتی و به محض ورود پیدا کنید. هنوز نباید به این دستگاه ها اعتماد کنید. درعوض اگر به منطقه دیگری سفر می کنید، بهتر است مقادیر اندکی پول (پوند) را همراه خود نگه دارید. دلیل این امر آن است که شما ممکن است به جای پیدا کردن دستگاهی که کارت شما را بپذیرد، پول خود را آسان تر تبدیل کنید.

چک مسافران ممکن است بیشتر از آنچه ارزششان را داشته باشد، مشکل بیشتری ایجاد کند زیرا که به راحتی پذیرفته نمی شوند. برای نقد کردن چک به پول در این موارد، باید یک بانک مناسب پیدا کنید. به این معنی است که باید زمان زیادی منتظر باشید، بنابراین بهتر است در چنین مواردی به پول نقد یا کارت اعتماد کنید.


تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1398
بازدید : 130
نویسنده : علی احمدی

بهترین زمان سفر به ترکیه

ترکیه مقصدی عالی برای سفر در تمام سال است. گفته می شود مخصوصاً زمان های خاصی از سال وجود دارد که برای سفر مناسب است. اگر می خواهید به استانبول یا بخش اروپایی ترکیه بروید، باید در طول ماه های بهار یا پاییزبه آن فکر کنید.

ماه های بهاری از آوریل تا ماه می ادامه می یابد، در حالی که پاییز از سپتامبر تا اواسط نوامبر ادامه دارد. در این دوره ها درجه حرارت متوسط ​​است و بیشتر شهرها دارای آسمان شفاف هستند. اگر دوست دارید تابستان های گرم یا زمستان های معتدلی را تجربه کنید، باید به سمت سواحل مدیترانه و اژه حرکت کنید.

لازم به ذکر است که هرچه بیشتر به شرق ترکیه سفر کنید درجه حرارت و آب و هوا شدیدتر می شود. به همین ترتیب تابستان ها بسیار گرم خواهد بود و زمستان ها نسبتاً سرد است. تجربه برف در طول زمستان در این مناطق غیر معمول نیست.

نکاتی برای سفر به ترکیه

برای سفر هر چه بهتر، فقط نکات زیر را برای رزرو سفر خود به ترکیه دنبال کنید:

ویزای الکترونیکی دریافت کنید

اگر شما شهروند انگلیس یا بریتانیا هستید، برای ورود به کشور باید ویزا بگیرید. اکنون دو روش برای انجام این کار وجود دارد. در هر صورت می توانید برای ویزای الکترونیکی اقدام کنید یا هنگام ورود در یکی از فرودگاه های ترکیه ویزا دریافت کنید. با این حال باید بدانید که گزینه دوم احتمالاً در سال های آینده غیرقابل دسترسی خواهد بود.

برای کم کردن مشکلات بهتر است ویزای الکترونیکی دریافت کنید. همان طور که از نام آن پیداست، می توانید برای درخواست این ویزا به صورت الکترونیکی به وب سایت رسمی مراجعه کنید. شما می توانید تا سه ماه قبل از برنامه ریزی برای سفر به کشور، ویزای خود را درخواست کنید.

این ویزا تا 90 روز و در طی یک دوره 180 روزه معتبر است. در حالی که ویزا معتبر است، مجاز به ورود چندین کشور هستید. هزینه این ویزا معادل 20 دلار است. اگر شک دارید همیشه قبل از درخواست، شرایط ویزا را بررسی کنید.


تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1398
بازدید : 123
نویسنده : علی احمدی

فرودگاه آدانا (فرودگاه irakirpaşa)

پیش بینی می شود فرودگاه آدانا ششمین فرودگاه شلوغ ترکیه باشد. این تعجب آور نیست، با توجه به اینکه پروازهایی از این فرودگاه به حدود 23 مقصد در اروپا و آسیا انجام می شود. تخمین زده می شود که سالانه بیش از 5 میلیون نفر از این فرودگاه عبور کنند.

یکی از مهمترین دلایلی که این فرودگاه بسیار محبوب است این است که در نزدیکی مرکز تاریخی شهر واقع شده است. خواهید فهمید که فرودگاه از این منطقه اصلی فقط 2.5 کیلومتر فاصله دارد و سفر بیشتر با آن بسیار آسان خواهد بود.

فرودگاه دالامان

فرودگاه دالامان یکی دیگر از فرودگاه های بین المللی است که همچنان بسیار محبوب است. دلیل این امر فراهم کردن گزینه های سفر برای تعدادی پرواز بین المللی است. در حقیقت، این فرودگاه پروازهایی را به بیش از 120 مقصد ارائه می دهد.

فرودگاه ترابزون

نکته اصلی فرودگاه ترابزون این است که گزینه های سفر متفاوتی را برای مسافران اروپایی ارائه می دهد. همچنین می توانید پروازهای چارتر و فصلی به این فرودگاه داشته باشید. به همین دلیل این فرودگاه تقریباً شلوغ نیست زیرا سالانه حدود 3 میلیون نفر را در خود جای می دهند.

سایر حالت های حمل و نقل

اکنون سریع ترین راه برای رسیدن از کشور انگلستان به ترکیه، پرواز است. گفته می شود این تنها گزینه موجود برای شما نیست. همچنین امکان سفر با قطار یا اتوبوس به ترکیه نیز ممکن است. همانطور که تصور می کنید این سفر طولانی تر خواهد بود و در طول مسیر چند نقل مکان نیاز دارید.

اگر مایل به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی هستید، اتوبوس ساده ترین راه برای رسیدن به آن است. اگر از ایرلند شمالی یا اسکاتلند سفر می کنید ابتدا باید به ایستگاه ویکتوریا لندن سفر کنید. فقط از آنجا است که می توانید به شهر بلغارستان صوفیا حرکت کنید و از آنجا می توانید به استانبول سفر کنید.

در مجموع، می توانید انتظار داشته باشید که این سفر بین دو تا سه روز به طول انجامد. اگر از لندن به ترکیه با اتوبوس سفر می کنید، ممکن است کرایه ارزان تر از سفر هوایی باشد. با این حال اگر نقطه شروع شما اسکاتلند یا ایرلند باشد، در واقع هزینه سفر برای شما هزینه کمتری خواهد داشت.


تاریخ : سه شنبه 10 مهر 1398
بازدید : 132
نویسنده : علی احمدی

فرودگاه استانبول

فرودگاه آتاتورک استانبول به عنوان اصلی ترین فرودگاه بین المللی کشور ترکیه شناخته می شود. در نتیجه، هر ساله حدود 65 میلیون مسافر در این پایانه ها حرکت می کنند. شما به هیچ وجه نباید از هر مکانی در انگلستان برای پیدا کردن پرواز به این فرودگاه مشکلی داشته باشید. البته فرودگاه استانبول حدود 24 کیلومتر از مرکز شهر استانبول فاصله دارد.

فرودگاه استانبول به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های کشور ترکیه مورد استقبال قرار گرفته است. از این گذشته، در هنگام فرود در این فرودگاه می توانید از راحتی، ایمنی و موارد دیگر اطمینان حاصل کنید. به طور طبیعی این یک مورد محبوب در بین مسافران بین المللی است.

فرودگاه آنکارا

اگر به سمت آنکارا، پایتخت ترکیه بروید پرواز به فرودگاه آنکارا Esenboğa ساده ترین و امن ترین مسیر را برای شما فراهم می کند. نکته عالی دیگر در مورد فرودگاه آنکارا این است که در آن حدود 20 شرکت هواپیمایی مختلف قرار دارد. در نتیجه سالانه حدود 12 میلیون نفر از آنجا مسافرت می کنند.

یکی دیگر از مزیت های فرود در فرودگاه آنکارا این است که گزینه های سفر زیادی به سایر نقاط شهر وجود دارد. خطوط اتوبوس و شاتل به شما اطمینان می دهد که حتی اگر برای اولین بار از منطقه بازدید می کنید، می توانید به راحتی و با هزینه کم به مقصد خود برسید.

فرودگاه ازمیر (فرودگاه عدنان مندرس)

همان طور که از این نام پیداست، فرودگاه ازمیر در شهر ازمیر و در فاصله 18 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. اصلی ترین کار فرودگاه ازمیر این است که پروازهای فصلی و چارتر را برای مسافران بین المللی فراهم می کند. بنابراین اگر می خواهید در طی برخی از ماه های شلوغ سفر کنید، این فرودگاه به شما خدمات خوبی خواهد داد. با ویرا محتوا تولید محتوا را به بهترین شیوه انجام دهید. تولید محتوای گرافیکی ، تولید محتوای صوتی و تولید محتوای متنی خود را به تیم تخصصی تولید محتوا ویرا محتوا بسپارید. ویرا محتوا تولید محتوای گردشگری ، تولید محتوای مذهبی ، تولید محتوای پزشکی و سایر زمینه ها را انجام می دهد.

 


تاریخ : سه شنبه 9 مهر 1398
بازدید : 180
نویسنده : علی احمدی

نمی توان انکار کرد كه تعداد اندكی از نقاط مختلف روی زمین متنوع تر و زیباتر از ترکیه باشند. بنابراین، اگر برای گردشگری پزشکی به آنجا می روید و یا به سادگی برای لذت بردن از فرهنگ به آنجا می روید، مطمئناً اوقات خوبی را سپری خواهید کرد. البته ابتدا قبل از سفر به ترکیه، باید بهترین راه های رسیدن به آنجا را بدانید.

خبر خوب این است که در حقیقت تعدادی گزینه برای سفر از انگلیس به ترکیه وجود دارد. بنابراین شما قادر خواهید بود سفر خود را به شکلی برنامه ریزی کنید که برای شما مناسب ترین باشد. اگر به دنبال مشاوره در مورد چگونگی انجام این کار هستید، تمام جزئیات لازم را در اینجا پیدا خواهید کرد:

مسافرت هوایی

همانطور که تصور می کنید مستقیم ترین راه برای سفر از انگلیس به ترکیه از طریق هوایی است. حالا باور کنید یا نه، ترکیه دارای 55 فرودگاه بزرگ است! از این تعداد 35 مورد به سفرهای بین المللی اختصاص یافته است. به همین دلیل شما نباید برای پرواز در داخل و خارج از کشور مشکلی داشته باشید. بیایید نگاهی به برخی از فرودگاه های محبوب تر برای شما بیندازیم.

فرودگاه آنتالیا

تخمین زده می شود که این فرودگاه سالانه بیش از 27 میلیون مسافر را از پایانه های خود عبور می دهد. تعداد بازدید کنندگان خارجی در ماه های تابستان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. اکنون چند دلیل وجود دارد که این یکی از محبوب ترین فرودگاه های کشور است. از طرف دیگر، این سومین فرودگاه بزرگ است و بنابراین قادر به جابجایی همه مسافران است.

مورد دیگر، پروازهای مستقیم زیادی از انگلستان به آنتالیا وجود دارد و این مورد، سفر را بسیار کوتاه تر می کند. با اضافه کردن این نکته، هنگامی که از فرودگاه خارج شدید، خواهید فهمید که هنگام حرکت در داخل شهر یک نسیم نابی می وزد. این در شرایطی است که فرودگاه فقط 13 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. حرکت به مناطق دیگر منطقه نیز به همین راحتی انجام می شود.

پروازهای مستقیمی از طریق شرکت هواپیمایی ترکیه آغاز شده است، هر روز از سال می توانید مستقیماً به آنتالیا پرواز کنید. همچنین پس از مارس، Easyjet ،Ryanair ،Jet2 ،Thomas Cook و TUI پروازهای مستقیمی به آنتالیا دارند.


این وبلاگ درمورد جاذبه های گردشگری ترکیه و نحوه رزرو و خرید بلیط هواپیما ترکیه می باشد.